Болі в спині

Серед всіх больових синдромів біль у спині виправдано вважається найпоширенішою серед людей працездатного віку і літніх. У перших вона, як правило, виникає через травми і неправильного способу життя, а у других – як наслідок інших серйозних захворювань.

Хворобливі відчуття можуть виникнути в будь-якому з відділів хребта: шийному, грудному, поперековому, – або у всіх відразу. Якщо біль має разовий характер, це може свідчити про надмірні фізичні навантаження, однак при систематичному появі мова вже йде переважно про захворювання хребта.

Біль у спині може бути гострим чи тупим, а також проявлятися з різним ступенем інтенсивності. Важливо своєчасно визначити справжню причину виникнення больового синдрому, а для цього обов’язково потрібна допомога досвідченого лікаря. Самолікування нерідко тільки погіршує ситуацію.

Які можуть бути причини болю в спині?

Відразу варто обмовитися, що є різні види спинних болів. Їх поділяють на неспецифічні (коли болять м’язи, суглоби і зв’язки хребта, а також мають місце корінцеві болі) і специфічні – спровоковані ураженням внутрішніх органів.

Щодо специфічних больових синдромів. Наприклад біль в спині справа є симптомом розвитку таких патологій, як: апендицит, холецистит, нирковокам’яна хвороба, нефрит, міозит, оофорит і інші. У свою чергу біль в спині зліва може свідчити про: сечокам’яної хвороби, дуоденіт, затисканні хребта, сплен, – а з локалізацією в області підребер’я також про бронхіті, плевриті, невралгіях і серцевих патологіях.

Якщо розглядати в цілому причини болю в спині, то можна виділити дві їх групи.

Вертеброгенні причини

Безпосередньо пов’язані з проблемами хребта:

• наслідки травмування;
  • патології міжхребцевих дисків;
  • порушення обмінних процесів;
  • хвороби і запальні процеси в міжхребцевих суглобах;
  • звуження хребетного каналу і т.д.

Неветерброгенні причини

Чи не пов’язані безпосередньо з патологіями хребта. Сюди відносять:

• всілякі розтягнення зв’язок, м’язів;
  • міофасціальний синдром, а саме хронічні м’язові болі;
  • запалення м’язової тканини;
  • патології великих судин;
  • артроз тазостегнового суглоба і ін.

Таким чином, біль в спині може свідчити про наявність самих різних захворювань і недуг. Ось чому важливо не займатися самолікуванням, а вчасно звернутися з проблемою до лікаря медичного центру Модус.

Діагностика і лікування

Тактика лікування незалежно від того, це біль в нижній частині спини або в іншій області, визначається відповідно до причиною больового синдрому. Для цього фахівець проводить збір аналізів і анамнезу, а також огляд.

Залежно від попередніх даних далі пацієнт направляється на діагностичне обстеження:

• рентгенологічне;
  • МРТ / КТ хребта;
  • сцинтиграфію (візуалізація за допомогою контрастної речовини);
  • денситометрію (визначається щільність кісткової тканини);
  • лабораторні тести.

«Коли мова йде про неспецифічної гострого болю, в додаткових спеціалізованих обстеженнях потреби як правило не виникає.»
Лікування призначається без операцій і медикаментів. Завдяки цьому виключається ризик післяопераційних ускладнень, а також побічні ефекти від ліків. Основними: лікувальними методами виступають:

• фізіотерапія;
  • мануальна терапія і масажі;
  • лікувальна фізкультура, кінезітерапія;
  • зігрівання, масажні процедури і інші методи.

Курс лікування складається індивідуально для кожного пацієнта. Тільки в такому випадку можна говорити про те, що він буде ефективний. Однак, бажано займатися і профілактикою болю в спині.

Профілактика та вправи від болю в спині

Кожна людина може знизити ризик появи хворобливих відчуттів в області спини за допомогою нескладних профілактичних заходів. Ми рекомендуємо:

• регулярні вправи від болю в спині. Практика показує, що досить трьох занять по 45 хвилин в тиждень, щоб на порядок знизити ймовірність настання болю;
  • збалансоване харчування. Допомагає запобігти появі зайвої ваги і тим самим знизити навантаження на спину;
  • правильно піднімати тяжкості. Мається на увазі, що підйом потрібно починати з присідання навпочіпки. Тим самим основне навантаження йде на ноги, а не спинні м’язи;
  • правильно носити важкі речі. Слід рівномірно розподіляти вагу на обидві руки, а важкі предмети переносити, тримаючи їх максимально близько до тулуба;
  • бути фізично активними. Якщо робота сидяча, то це можна компенсувати заміною ліфта на сходи, а також піші прогулянки, ранкову зарядку та інші активності.

Оздоровчий центр Модус бажає вам завжди залишатися бадьорими і здоровими. А якщо здоров’я все ж підводить, наші фахівці повернуть ваш організм в нормальний стан.